KAKO ZASLUŽITI Z BLOGOM?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Zaslužite z blogom

Let 2016 sem se neko mrzlo nedeljsko dopoldne odločil, da začnem pisati svoj prvi blog. Takrat nisem vedel nič o bloganju, o programiranju, pisna angleščina je bila precej slaba, hkrati pa sem zaradi svojega drugega start-upa imel zelo, zelo malo časa na razpolago.

Scenarij je bil popoln za polom. Ravno zato sem se odločil storiti korak dalje in začeti z ustvarjanjem svojega prvega bloga. Ker sem vedel, da je praktično nemogoče.

Danes, 2 leti kasneje, imam med 20.000 in 50.000 mesečnih bralcev na blogu, preko 30.000 mesečnih sledilcev na YouTubu in vsega skupaj preko 100.000 ljudi, ki mesečno prebira moje vsebine.

Še vedno ne znam programirati, moja pisna angleščina je še vedno na nizkem nivoju, hkrati pa imam še manj časa kot leta 2016. Vseeno pa mi je uspelo ustvariti enega bolj profitabilnih blogov.

Kako za vraga…?!

Kako ustvariti uspešen blog
Kako ustvariti uspešen blog

V zadnjem času me ljudje pogosto sprašujejo za nasvete in strategije, s katerimi bi lahko ustvarili blog, od katerega se bo dalo živeti. Delno k temu verjetno pripomore dejstvo, da pogosto govorim o svojem blogu, delno pa se je beseda o meni že malo razširila okoli.

Preden z vami delim 8 ključnih nasvetov, ki sem se jih naučil med pisanjem bloga, bi rad nekaj stvari razčistil.

Prvo kot prvo, bloganje je super zadeva, če radi pišete. Preko bloga lahko na list papirja (no, bolj na računalniški zaslon) izlijete svojo kreativnost in znanje o določenem področju. Žal pa boste na ta način ZELO TEŽKO ustvarili blog, s katerim boste kaj zaslužili. Ne pravim, da ni mogoče, bo pa zelo težko. Zakaj? Več informacij boste dobili spodaj.

Drugo kot drugo, kljub konkurenci je bloganje še vedno izredno popularno in mislim, da je vedno pravi trenutek, da ustvarite svoj blog. Razlogov za to je več, predvsem pa bi rad izpostavil dejstvo, da ZELO MALO število blogerjev vztraja leta in leta, tako da se vedno lahko najde kakšna priložnost za vas. Vprašanje je le, če jo boste izkoristili…

In še tretja zadeva, ki mi leži na duši – sam sem čisto “povprečen Joe”, kot radi napišejo Američani, ki sem zadnja leta nekaj ur dnevno posvetil pisanju bloga in učenju na področju pisanja, SEO optimizacije, WordPress, oglaševanja, itd. Res je, trenutno so moji rezultati fenomenalni in vem, kako sem prišel do njih. Če boste sledili mojim nasvetom garantiram, da boste max. povečali svoje možnosti za uspeh z blogom. Vendar se sam dobro zavedam, da se lahko situacija tudi pri meni hitro spremeni. Google posodobi algoritem, pride kakšen neprijazen konkurent ali kaj podobnega, in se bodo rezultati poslabšali. Ravno zato se bom tudi v prihodnje učil in investiral ogromno časa ter denarja v svoje znanje na področju bloganja in digitalnega marketinga.

Predlagam, da to storite tudi vi 🙂

Ok, ste pripravlje na nasvete? Pa začnimo!

1. Z blogom se definitivno DA zaslužiti

Vprašanje, ki ga najpogosteje prejmem, je: “Grega, dej bodi iskren in povej, a dejansko poznaš koga, ki je kdajkoli zaslužil vsaj kakšen evro z blogom?”

In moj odgovor je: Seveda, ravnokar ga gledaš. In verjemi, da nisem edini.

Ljudje od bloganja (odlično) živijo že leta in leta, vendar se mi zdi, da je ravno v zadnjih letih velik porast interesa na tem področju. Zakaj je temu tako sicer ne vem, me pa vsekakor veseli, da ljudje še vedno radi pišejo in ustvarjajo bloge.

Vendar vprašanje je, kako se lotiti bloganja, da bomo dejansko dosegli nek pozitiven finančni rezultat?

Možnosti je veliko, vsekakor pa morate slediti formuli, ki jo predstavim v naslednji točki.

2. Blog je tek na dolge proge

Marsikdo zmotno verjame, da se da čez noč ustvarit uspešen blog. Žal se tega NE da narediti, razen če se je čez noč pojavila neka nova niša, ki včeraj še ni obstajala, interes je kar iznenada ogromen in vi ste prvi, ki ste začeli blogati o tej niši (to se verjetno zgodi 1 osebi na milijon, tako da ne na to računati..).

Skratka, formula do uspešnega bloganja je naslednja: Natančna analiza X vrhunska vsebina X deljenje vsebine X čas

Se sliši preprosto? Saj je zelo preprosto – vendar ker zahteva zbranost in vztrajnost skozi daljše časovno obdobje, večina ljudi odneha tik pred ciljno črto.

In tam se pojavi priložnost za vas…

3. Natančna analiza ključnih besed

Marsikdo bi rad blogal o svojih potovanjih, doživetjih, svojih osebnih interesih, itd. In s tem ni nič narobe. Je pa dejstvo, da boste od tega težko živeli. Kaj šele, da bi veliko zaslužili.

Ne pravim da se ne da, je pa IZREDNO težko. Osebno ne bi tega nikomur nikoli priporočal. Razen če ste že sedaj super zvezda in boste izkoristili svojo prepoznavnost tudi za dodaten zaslužek…

V kolikor niste super zvezda (dobrodošli v kljub 99,9 :), potem bloganje poteka za odtenek drugače. Kako?

Začne se z natančno analizo in raziskavo potencialnih niš, v katerih se skriva priložnost. V principu morate “zgolj” najti eno nišo znotraj trga, ki ima dovolj mesečnih bralcev (vsaj nekaj 100, raje par 1000), in še ni zasičena. Konkretno to zgleda tako, da naredite analizo ključnih besed in iščete svojo priložnost.

Analiza ključnih besed
Analiza ključnih besed

Kaj NI niša:

  1. Zdravo prehranjevanje
  2. Hujšanje
  3. Zaslužek na spletu
  4. Digitalni marketing

Kaj JE niša:

  1. Zdravo prehranjevanje za starejše gospe
  2. Hujšanje za zaposlene podjetnike večjih podjetij
  3. Kako z blogom do zaslužka (če pišete blog v angleščini, tudi to ni ravno niša)
  4. Facebook oglaševanje za podjetja nad 1000 zaposlenimi

Vidite razliko? Če hočete uspeti globalno, morate iti precej v jedro in najti nišo (včasih rad rečem mikro-nišo), kjer še ni prevelike konkurence.

Natančno analizo lahko naredite z Googlovim brezplačnim orodjem Keyword planner (načrtovalnik ključnih besed oz. nekaj podobnega po Slovensko), drugače pa še bolj priporočam tole orodje: https://neilpatel.com/ubersuggest/

Za bolj napredne blogerje pride v poštev orodje Semrush (sam ga uporabljam že kakšno leto), se pa cena začne pri cca. 100 USD/mesec.

4. Napišite najboljšo možno vsebino

Ko najdete nišo in ustvarite neko preprosto strukturo bloga (definitivno priporočam uporabo WordPress.org – tudi, če ste začetnik), morate spisate fenomenalno vsebino.

Kaj to pomeni? Najbolje bo, da pogledate TOP 3 najboljše bloge na Googlu pod določeno ključno besedo in napišete blog, ki je boljši od vseh 3 blogov.

“Čakaj, Grega, to pomeni, da kopiram druge bloge?”

Ne, nikakor ne kopirati (no, čeprav obstaja prav poseben trik…o tem kdaj drugič), temveč predvsem poglejte, kako izgleda najboljši blog, koliko ima vsebine, katere ključne besede so uporabljene itd. Kopirajte strukturo, nato jo naredite boljšo.

Nekaj ključnih pravil:

  1. Blog naj vsebuje vsaj 2000 besed (verjemite mi na besedo, čeprav obstaja tudi študija, ki potrjuje to dejstvo)
  2. Logična struktura bloga s krajšimi odstavki (poglejte, kako izgleda moj blog)
  3. Optimizacija za telefon – NUJNO  v 2019!
  4. Kakšna infografika – poskrbite, da bodo ljudje čim dlje časa na vašem blogu
  5. Hitra & optimizirana stran – predpogoj

Če upoštevate zgolj teh 5 pravil, ste na dobri poti.

5. Potem sledi najtežji del…

Marsikdo zmotno verjame, da ko je blog spisan, sledi zabava…nep, žal bo potrebno na to še malo počakati. Ko je blog spisan, ga je potrebno deliti dalje preko vseh možnih kanalov in na vaš blog pripeljati čim več ljudi.

Iz izkušenj vam lahko povem, da je to daleč najtežji del. 

Delite vsebino
Delite vsebino

Kaj vse lahko naredite?

  1. Delite blog preko vseh vaših družbenih omrežij (FB, IG, Pinterest, Tumblr, Linkedin, …)
  2. Delite blog preko FB skupin (najdite FB skupine, kjer ljudje  že govorijo o vaši tematiki)
  3. Delite blog preko forumov (Quora, itd.)
  4. Lahko pripravite tudi manjšo FB oglaševalsko kampanjo in na blog pripeljite čim več bralcev in bralk (priporočam, ko že ustvarjate nek dodaten zaslužek)
  5. Prosite/plačate influencerjem, da delijo vašo vsebino (zelo učinkovito, ni pa poceni)

Skratka, narediti morate VSE, kar je v vaši moči, da pripeljete na vaš blog čim več ljudi. Žal vam bo Google pomagal šele, ko boste vi pomagali sami sebi… 🙂

6. Optimizacija bloga

Ko je vaš blog objavljen in že imate nekaj bralcev, boste na podlagi Google Analyticsa (brezplačno Google orodje za merjenje obiska na blogu) hitro ugotovili, kako kvaliteten blog ste napisali.

Ključen faktor je povprečen čas branja vašega bloga. Daljši je čas, bolje ste vse skupaj napisali. Pri 2000 besedah morate ciljati na povprečen čas vsaj 1-2 minuti. V kolikor vam tega ne uspe takoj doseči (verjetno vam v štartu ne bo), morate blog še dodatno optimizirati.

Lahko dodate kakšen nov odstavek, dodatno vsebino, kakšno novo fotografijo. Ne skrbite, vmes se vam bo utrnilo ogromno novih idej.

Predlagam, da ste v tej fazi precej samokritični in se ne pustite pregovoriti vašem egu. Vem, da je težko, vendar to je edina pot do uspeha…

P.s. Svojo prvo blog objavo sem popravil cca. 200x, preden sem zaslužil prvi evro. 

7. Monetizacija bloga = zaslužek na blogu

Ko imate blog odlično optimiziran, lahko začnete razmišljati o monetizaciji = zaslužku.

Kar se tiče monetizacije, imate ogromno možnosti.

Najbolj priporočam:

  1. Affiliate linke = povezave do partnerskih strani, kjer prejmete provizijo od prodaje (več o tem v enem izmed naslednjih blogov)
  2. Bannerje od partnerskih podjetij, kjer dobite fiksno plačilo/banner/mesec
  3. Google Adsense = Google oglase, kjer prejmete plačilo/klik
  4. Spletne tečaje = v kolikor imate specifično tematiko (tako kot jaz), lahko brez težav pripravite kakšen spletni tečaj, kjer učite ljudi o vaši tematiki

    Monetizacija bloga
    Monetizacija bloga

Seveda je še kar nekaj dodatnih opcij, so pa te omenjene precej popularne in učinkovite (no, razen Google oglasov, ki prinašajo čedalje manjši prihodek).

Seveda bo od trenutka, ko boste pripravili monetizacijo vašega bloga, do prvega plačila minilo še nekaj časa…

8. Dajte času čas

Ko naredite vse napisano, sledi čakanje…namreč sedaj bodo Googlovi pajki preleteli vaš blog in Google vas bo počasi uvrstil med iskalne zadetke. Sprva nekam daleč zadaj (stran 50+), nato pa počasi na boljše pozicije.

Če ste domačo nalogo dobro naredili, potem lahko pričakujete, da boste v roku 2 tednov do nekaj mesecev prišli na 1. oz. 2. stran. Seveda je faktorjev za rangiranje visoko na Googlu veliko – od tega, kako močno domeno imate, do konkurence, itd. Tudi hitrost strani, struktura, optimizacija, META opis, itd. niso zanemarljivi.

Vendar gremo korak za korakom – najprej poskrbite za vse omenjene točke, nato pa gremo dalje.

Ok, sedaj razumete, zakaj je tako malo uspešnih blogerjev/blogerk? Čisto preprosto – večina jih bodisi naredi eno izmed ključnih napak, nekateri pa zgolj prehitro obupajo.

Bloganje zahteva precej dela na začetku (bistveno več kot si marsikdo misli). Ko pa imate temelje postavljene, je pa vse skupaj precej lažje…

..in šele potem se lahko začne zabava! 🙂

Sledi mi na in bodi prvi/a obveščen/a o novih vsebinah

Klikni nas spodnji gumb in subscribaj na moj YouTube kanal! :)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *